Home | BAC/Teze | Biblioteca | Jobs | Referate | Horoscop | Muzica | Dex | Games | Barbie

 

Search!

     

 

Index | Forum | E-mail

   

Editorial | Marian Rujoiu este specialist in negociere, management si manipulare, trainer, coach si manager. Ca doctorand in Sociologie, a publicat numeroase articole in domeniul Managementului, Leadershipului, Politicii, Negocierii, etc.

 

 
 
 
 
 Meniu rapid  Portalul e-scoala | CAMPUS ASLS | Forum discutii | Premii de excelenta | Europa





 

 

 

 

< Inapoi la index

  

Editorial / Ghidul Succesului – Antreneaza-te pentru succes

Lectia 4 - Transformarea viselor tale in obiective

Scris de Marian Rujoiu
Trainer, Extreme Training

Furnizorul tau de performanta


Cu siguranta te-ai bucura, daca ai constientiza ca succesul este aproape de tine!
Acest articol este parte a unei serii de articole care vor fi prezentate pe acest site si pe http//www.traininguri.ro . Saptamanal vei primi o noua lectie din Ghidul Succesului, care cuprinde o serie de 8 lectii!

Trebuie sa-ti marturisesc sincer ca este nevoie sa cooperezi! Vestea buna este ca acest ghid te va apropia mai mult de ceea ce tu iti doresti, prezentandu-ti pasi-cadru pe care tu sa-i urmaresti.

Daca nu ne atingem obiectivele, nu este nimic in neregula cu obiectivele, ci cu noi insine, in sensul ca nu am stiut sa ni le stabilim!

Cu totii avem vise. Unele se implinesc, altele mai putin. Putem sa ne implinim visele. Presupunand ca intalnesti un pestisor de aur care iti indeplineste orice dorinta, trebuie sa stii sa-i spui ce vrei.

Acest pas al transformarii dorintelor in obiective este un demers foarte util, atat in viata personala cat si in mediul de afaceri. Este important sa stii unde vrei sa ajungi. Intrucat probabil ai citit lectiile anterioare, trecem la acest pas in care transformam visele in obiective!

O sa-ti prezint o metoda conceputa si elaborata de mine, metoda „SMART-FLUENT” care este o aociere intre management si programarea neurolingvistica. Consider ca este deosebit de utila, imbinand practicul cu teoreticul excelent. O sa descoperi ca este foarte utila dupa ce o vei parcurge. Trebuie sa alegi o dorinta de-a ta si sa o transformi in obiectiv cu ajutorul schemei de mai jos. Acest demers este foarte util in sensul ca te ajuta sa lamuresti exact ce iti doresti si apoi sa formulezi un obiectiv, astfel incat sa-l poti atinge!

 

 

Descriere

S

Specifice(Precise, Exprimate in termeni

pozitivi)

 

M

Masurabile (Pot fi stabiliti indicatori de masurare)

 

A

Acceptate de toti cei implicati. Ex:  Manager, indivizi si echipa)

 

R

Realiste (Sunt posibil de indeplinit)

 

T

Timp (Incadrabile in timp)

 

 

 

 

 

 

F

Finalitate (Se poate defini un rezultat ferm, se poate descrie, atingerea obiectivelor)

 

L

Localizare (Se poate defini locul in care obiectivele se vor atinge)

 

U

Unitare (coerente cu alte obiective deja stabilite)

 

E

Ecologice (contribuie la dezvoltarea indivizilor)

 

N

Nevoi (Raspunde unei nevoi)

 

T

Tel (se atinge un tel mai inalt  prin atingerea obiectivului)

 

Scurte explicatii:

S (Specific): trebuie ca obiectivul sa fie clar exprimat. De exmplu, daca iti spui ca vrei sa fii o companie mare, acesta nu este un obiectiv, pentru ca nu este suficient de specific. Sau daca spui ca vrei sa fii un om bogat, la fel nu este bine, pentru ca nu este suficient de precis si specific. Ce inseamna pentru tine bogat, 10 Euro, 10 000 Euro, 1 000 000 Euro sau mai mult. Sau poate bogat inseamna sa ai un salariu de 550 E- luna. Ce vreu sa spun este ca e foarte important sa definesti cat se poate de precis obiectivul tau. Daca ai dorinte precum: vreau sa mai slabesc, sau vreau o masina buna, sau vreau sa fiu bogat, sau nu vreau sa fiu suparat, este timpul sa-ti transformi aceste dorinte in obiective. Acest lucru este foarte indicat in cazul in care vrei sa-si implinesti dorintele.

Exemple de transformare a unei dorinte in obiectiv pentru a indeplini conditia de specific:

1. Vreau ca echipa mea sa lucreze la capacitate maxima >> Echipa de lucru, incepind de maine, o sa lucreze conform urmatorilor indicatori de performanta (si urmeaza enumerarea indicatorilor)
2. Vreau sa fiu un om bogat >transformare> O sa am un venit anual de 100 000 E
3. Vreau sa am o masina buna >> O sa-mi cumpar un Audi A8
4. Vreau sa fiu mai slab > transformare in obiectiv > o sa am 70 Kilograme!
5. Vreau sa crestem vanzarile > transformare in obiectiv > o sa vindem lunar in valoare de 150 000 lei, media per agent.

M(Masurabil).
Dupa cum vedem mai sus, in exemple, inainte de transformare, obiectivele nu erau masurabile, insa, indata ce le-am transformat, ele se pot masura destul de usor. Inainte de a fi transformate, observati ca acestea nu pot fi masurate.

A(Acceptat).
Aici este un punct sensibil. Atunci cand iti stabilesti un obiectiv, mai intai de toate trebuie sa-l accepti tu. Am intalnit foarte multe cazuri in care oamenii isi stabilesc obiective, insa pe care ei nu le accepta. Fara acest sentiment al acceptarii, atingerea obiectivului este sortita esecului. In plus, in cazul in care punem in discutie atingerea obiectivului in cadrul unei companii, acesta trebuie sa fie acceptate de factorii implicti. In cazul in care, spre exemplu, nu este acceptat de manager, acesta trebuie convins, la fel si in viata personala, obiectivul trebuie acceptat de intreaga familie, in faza in care a fost stabilit!

R(Realist).
Aici tu trebuie sa fii foarte sincer. Trebuie sa analizezi in ce masura atingerea obiectivelor este realista. Sunt obiectivele tale realiste? Iti poti imagina ca atingi obiectivele? Cunosti cazuri asemanatore? Sunt intamplari in viata ta care iti ofera indicii care sa te faca sa crezi ca iti poti atinge obiectivele.

T(Timp).
Stabileste un interval de timp in care tu iti atingi obiectivele. Adica, pe exemplele de mai sus, la indicatori, pune un termen de o luna, doua saptamani. La fel si la celelealte obiective, pune un termen de un an, de doi, de o luna, sau pe intervale de timp, etc.

F(Finalitate).
Dupa cum spune si cuvantul, trebuie sa stabilesti care este finalitatea. Adica unde vei ajunge atingand obiectivul, putand sa definesti ferm cum arata situatia atunci cand tu iti atingi obiectivul!

L(Localizare).
Incearca sa localizezi unde se vor intampla lucrurile, unde se va intampla atingerea obiectivului. In casa? Pe strada? In firma? Intr-o anumita zona geografica, etc... incearca sa localizezi unde se vor intampla lucrurile.

U(Unitare). E foarte interesant si important, in acelasi timp sa urmaresti daca obiectivul tau este coerent cu alte obiective deja stabilite. De exemplu, daca ti-ai stabilit sa-ti cumperi un Audi, iar inainte de asta tu ti-ai stabilit sa-ti cumperi o casa in 2008, s-ar putea ca aceste obiective sa nu fie unitare. La fel, spre exemplu, daca ti-ai propus sa cresti vanzarile si mai ai un obiectiv deja stabilit cu reducerea numarului de agenti, s-ar putea, din nou, sa nu fie posibil. Ai grija, astfel, ca obiectivele pe care tu le stabilesti sa fie unitare cu alte obiective deja stabilite.

E(Ecologice).
Contribuie atingerea obiectivului la dezvoltarea ta ca individ? Faci rau unor oameni prin atingerea obiectivului? Este bine pentru tine, e bine pentru ceilalti! Pentru a raspunde acestei intrebari este nevoie doar sa fii sincer.

N(Nevoi).
Aici trebuie sa-ti raspunzi la urmatoarea intrebare: Carei nevoi ii raspunde atingerea obiectivului. E foarte posibil, daca nu exista o nevoie, sa ajungi la concluzia ca nu merita sa lupti, mai ales ca nevoia este cea care motiveaza individul! Fiind constient carei nevoi ii raspunde atingerea obiectivului, iti vei putea canaliza mai bine energiile catre atingerea lui sau poate din contra!

T(Tel).
Carui Tel ii corespunde atingerea obiectivului tau? Atingand obiectivul tau, vei contribui la atingererea altor obiective? Te ajuta cu ceva? Are afecte clare? Se atinge un obiectiv al companiei, atingandu-se acest obiectiv?

O sa fii surprins placut dupa ce vei face acest demers! Este foarte interesant si as putea spune putin revelator! Nimic nu te opreste sa spui un „UAU, acum stiu ce vreau!”

Ai ocazia sa incepi chiar acum acest demers! Timpul este o resursa irecuperabila! Timpul tau este unic! Cu cat mai repede, cu atat mai bine! Simplu si usor iti poti face viata mai frumoasa, poti fi mai aproape de implinirea doritelor tale! O sa fii placut surprins sa vezi ca functioneaza!

Pana atunci, iti dau o veste buna! Extreme Training, incepand din acest an, va sustine o serie de traininguri in Cluj, Timisoara, Iasi si Bucuresti! Calendarul de traininguri este fixat! Detalii pe web siteul nostru www.traininguri.ro

Saptamana viitoare vei putea avea acces la al cincilea pas, va fi inca un pas catre succesul tau! Pana ne vom revedea, iti doresc mult spor!


Articol scris de Marian Rujoiu,
Trainer - Extreme Training, http://www.traininguri.ro  
Furnizorul tau de performanta

< Inapoi la index

 

Home | BAC/Teze | Biblioteca | Referate | Games | Horoscop | Muzica | Versuri | Limbi straine | DEX

Modele CV | Wallpaper | Download gratuit | JOB & CARIERA | Harti | Bancuri si perle | Jocuri Barbie

Iluzii optice | Romana | Geografie | Chimie | Biologie | Engleza | Psihologie | Economie | Istorie | Chat

 

Joburi Studenti JOB-Studenti.ro

Oportunitati si locuri de munca pentru studenti si tineri profesionisti - afla cele mai noi oferte de job!

Online StudentOnlineStudent.ro

Viata in campus: stiri, burse, cazari, cluburi, baluri ale bobocilor - afla totul despre viata in studentie!

Cariere si modele CVStudentCV.ro

Dezvoltare personala pentru tineri - investeste in tine si invata ponturi pentru succesul tau in cariera!

 

 > Contribuie la proiect - Trimite un articol scris de tine

Gazduit de eXtrem computers | Project Manager: Bogdan Gavrila (C)  

 

Toate Drepturile Rezervate - ScoalaOnline Romania