Home | BAC/Teze | Biblioteca | Jobs | Referate | Horoscop | Muzica | Dex | Games | Barbie

 

Search!

     

 

Index | Forum | E-mail

   

Editorial | Marian Rujoiu este specialist in negociere, management si manipulare, trainer, coach si manager. Ca doctorand in Sociologie, a publicat numeroase articole in domeniul Managementului, Leadershipului, Politicii, Negocierii, etc.

 

 
 
 
 
 Meniu rapid  Portalul e-scoala | CAMPUS ASLS | Forum discutii | Premii de excelenta | Europa





 

 

 

 

< Inapoi la index

  

Editorial / Mesajele subliminale


Articol scris de Marian Rujoiu,
Trainer. Coach. Manager, Extreme Training

Am auzit cu totii de mesaje subliminale. Cand spunem mesaje subliminale, ne gandim la acele mesaje care sunt primite de receptor inconstient, urmand ca acesta sa reactioneze la ele. Voi incerca, in acest articol, sa va invat cum se trimit aceste mesaje pentru ca ele sa aiba efectul scontat.

In primul rand, mesajele subliminale sunt acelea care au drept scop punerea in actiune. Cei care le transmit au scopul de a determina interlocutorul sa cumpere ceva, sa faca o actiune, sa voteze pe cineva, etc.! Mesajele subliminale se doresc a fi comenzi mentale, iar efectul lui este masurat in gradul in care individul care le-a primit reactioneaza la ele! Comenzile mentale sunt cuvinte simple inserate, in mod repetat, in discurs sau intr-o reclama, cu un efect scontat de a determina creierul sa gandeasca si sa declanseze o actiune! Pentru a avea efect aceste comenzi, trebuie formulate in termeni pozitivi, ca de exemplu:


- Gandeste-te!
- Cumpara!
- Ia decizia!
- Lucreaza cu noi!
- Ai incredere in mine!
- Te poti baza pe mine!
- Revolta-te!
- Citeste!
- Scrie!
- Emite o pozitie!
- Fii atent!


Lista poate continua, insa lucrurile nu sunt foarte simple, iar in randurile de mai jos voi explica cum trebuie sa transmitem aceste mesaje, astfel incat sa nu intampinam o reactie adversa. De regula, fiecare dintre noi este reticent la asemenea mesaje, banuind mai ales ca scopul lor este de a ne transmite un mesaj. Cu toate acestea, fie ca ne dam seama, fie ca nu, aceste lucruri functioneaza. De exemplu, daca va spun: Nu va ganditi la o girafa verde. Oare cum ar arata o asemenea girafa! Puteti sa vi-o inchipuiti, oare cum ar arata?

Pana aici lucrurile sunt clare, avem de-a face cu mesaje subliminale, pe care le intalnim la tot pasul, iar creierul, fie ca ne convine, fie ca nu, reactioneaza la asemenea mesaje! Ce culoare avea girafa? Vedeti? Functioneaza! Sa trecem, insa, la fapte!

Cum putem transmite mesajele astfel incat acestea sa aiba efect?


1. Transmite, in termeni pozitivi, comanda ta. Mai exact atunci cand dai o comanda, sa nu faca un lucru sau altul, creierul, inainte de a se gandi cum sa nu faca lucrul respectiv, isi va imagina cum sa-l faca. De exemplu: Nu scapa cheia! Aceasta este o comanda de fapt de a scapa cheia din mana! Ai grija sa nu cazi! ... la fel, este o comanda, care te face sa te dezechilibrezi. Prin urmare, atunci cand vrei sa transmiti mesaje, acestea trebuie sa fie de forma:


Asa da:

1. Ai grija de cheie! (in loc de Sa nu scapi cheia)
2. Tine-ti echilibrul! (in loc de Ai grija sa nu cazi)
4. Stai nemiscat! (in loc de Nu te misca)
5. Pastreaza-ti calmul! (in loc de Nu te mai agita)
6. Actioneaza! (in loc de Nu mai fi pasiv)

2. In al doilea rand, ascunde-ti mesajul!
Exista tehnici mai fine de a transmite un mesaj, astfel incat sa nu brutalizezi interlocutorul. O tehnica foarte simpla este aceea de a ascunde comanda in spatele unei negatii, cum ar fi:


a. Nu te hotari inainte de a-mi asculta toate argumentele!
b. Nu fii de acord cu mine pana nu...
c. Nu ne alege pe noi decat dupa...
d. Nu trage concluzia ca suntem parteneri de incredere decat dupa ce va voi arata... vreau sa va arat si...


De fapt, in toate aceste afirmatii, vei transmite comanda ca el sa ia o decizie anume, dupa ce tu ii vei expune si urmatoarele argumente!

3. Infasoara-ti mesajul prin redirectionarea atentiei!

Aceasta este o alta tehnica de a transmite un anumit mesaj, astfel incat el sa aiba un efect scontat cat mai bun. Cea mai simpla metoda de redirectionare a atentiei este ca mesajul tau sa fie prins intre aspecte care il intereseaza mai mult pe partenerul tau. Astfel, cel mai nimerit ar fi sa va dau o serie de exemple, pentru a intelege cum trebuie transmise aceste mesaje:

a) Pentru a avea incredere in noi, trebuie sa aflati si parerile clientilor nostri
b) In timp ce dumneavoastra va veti hotari ca suntem cea mai buna alegere, eu va voi impartasi cateva facilitati cheie
c) Sa te hotarasti sa semnezi acest contract nu este un lucru simplu si va voi explica si de ce!
d) Desi suntem convinsi ca va trebui sa stiti multe lucruri inainte de a avea incredere in noi, va voi expune pe scurt cateva din acele aspecte relevante care, cu siguranta, vi se vor parea interesante
e) Desi este lucrul cel mai simplu sa semnam, as dori sa va mai enumar trei lucruri importante


Dupa cum vedeti, este transmis mesajul de actiune, urmat mai apoi de directionarea atentiei catre anumite aspecte, o enumerare sau alte aspecte relevante!

Am incercat in randurile de mai sus sa va explic doua tehnici simple pentru a avea o viziune sumara asupra mesajelor subliminale. Acestea le intalniti la tot pasul si ele functioneaza fie ca ne place, fie ca nu! Ce culoare avea girafa?


Articol scris de Marian Rujoiu,
Trainer. Coach. Manager.
Extreme Training, www.traininguri.ro  


Scurta carte de vizita Marian Rujoiu, General Manager Extreme Training ( www.traininguri.ro )

* specialist in negociere, management si motivare ,
* este trainer, coach si manager
- Este senior trainer acreditat ce acopera o gama generoasa de traininguri in urmatoarele domenii: Consolidarea Echipei, Vanzari, Comunicare, Negociere, Leadership, Dezvoltare Manageriala, Motivare Non financiara, Time Management, Managementul prin Obiective, NLP, Teambuilding, Consultanta ( HR, Negociere si Strategii de Promovare)
- Profil Academic: Doctorand Sociologie, a publicat numeroase articole in domeniul Managementului, Leadershipului, Politicii, Negocierii, etc
- Oamenii vor mult, repede si bine. Trainingurile organizate atat pentru companii cat si pentru persoane fizice incearca sa raspunda acestei nevoi. Compania pe care o conduce are motto-ul: Furnizor de performanta!
Contact: www.traininguri.ro

 

< Inapoi la index

 

Home | BAC/Teze | Biblioteca | Referate | Games | Horoscop | Muzica | Versuri | Limbi straine | DEX

Modele CV | Wallpaper | Download gratuit | JOB & CARIERA | Harti | Bancuri si perle | Jocuri Barbie

Iluzii optice | Romana | Geografie | Chimie | Biologie | Engleza | Psihologie | Economie | Istorie | Chat

 

Joburi Studenti JOB-Studenti.ro

Oportunitati si locuri de munca pentru studenti si tineri profesionisti - afla cele mai noi oferte de job!

Online StudentOnlineStudent.ro

Viata in campus: stiri, burse, cazari, cluburi, baluri ale bobocilor - afla totul despre viata in studentie!

Cariere si modele CVStudentCV.ro

Dezvoltare personala pentru tineri - investeste in tine si invata ponturi pentru succesul tau in cariera!

 

 > Contribuie la proiect - Trimite un articol scris de tine

Gazduit de eXtrem computers | Project Manager: Bogdan Gavrila (C)  

 

Toate Drepturile Rezervate - ScoalaOnline Romania