Home | BAC/Teze | Biblioteca | Jobs | Referate | Horoscop | Muzica | Dex | Games | Barbie

 

Search!

     

 

Index | Forum | E-mail

   

Sectiunea de psihologie este realizata de studenti si profesori pasionati de acest domeniu. Va invitam sa explorati acest domeniu si sa va bucurati de resursele online publicate aici!

 

 
 
 
 
 Meniu rapid  Portalul e-scoala | CAMPUS ASLS | Forum discutii | Premii de excelenta | Europa





 

 

 

< Inapoi la cuprins

 

METODE TRADITIONALE SI ALTERNATIVE DE EVALUARE ÎN ÎNVATAMANTUL PRIMAR - COMPLEXITATEA LOR

 

METODE DE EVALUARE

 


CONCEPTUL DE METODA DE EVALUARE




Sintagma „metode de evaluare" se refera îndeosebi la modalitatile prin care este evaluat elevul, la calea, drumul pe care îl parcurge profesorul *, împreuna cu elevul / elevii sai în demersul evaluativ.


Metodele de evaluare însotesc si faciliteaza desfasurarea procesului de învatamânt. În general, au aceleasi caracteristici ca si metodele de predare / învatare ( Ioan Bontas, Pedagogie, Ed. All, 1996 ) si anume:
- Sunt demersuri teoretico-actionale referitoare la ce, cât, cum si unde sa evaluam;
- Se elaboreaza si se aplica în strânsa legatura cu diferitele componente ale procesului de învatamânt;
- Se concep, se îmbina si se folosesc în legatura cu particularitatile de vârsta si individuale, cu modul de actionare a factorilor educativi;
- Au caracter dinamic, fiind deschise înnoirilor si perfectionarilor;
- Au caracter sistematic; fara a-si pierde entitatea specifica se combina, se completeaza si se influenteaza reciproc alcatuind un ansamblu metodologic coerent;
- Unele metode sunt folosite cu prioritate de catre profesor, altele de catre elev.
Conceptele cele mai frecvent întâlnite si care desemneaza realitatea despre care vorbim sunt urmatoarele;
- Metode si procedee de evaluare:
- Tipuri de evaluare;
- Forme si modalitati de evaluare;


În diverse contexte educationale unele dintre aceste concepte pot fi metode prin intermediul carora este condus procesul evaluativ, în timp ce în alte împrejurari pot deveni mijloace de culegere, prelucrare a informatiilor sau de comunicare sociala profesor – elev. Deci, raporturile dintre ele se schimba în functie de context. Indiferent de provenienta si functionalitatea lor, când discutam despre drumul / calea de urmat de catre profesor si elev în procesul evaluativ, despre modul în care se culeg informatiile în activitatea evaluativa am putea sa vorbim deopotriva, atât despre „metode de evaluare" cât si despre „modalitati de evaluare", în sensul includerii în aceasta din urma sintagma atât a metodelor cât si a procedeelor sau procedurilor specifice acestui demers.


| * Marin Manolescu, Educatia scolara, Ed. Meteor Press. |

Metodele de evaluare a rezultatelor scolare ale elevilor nu sunt importante în sine, ci în raport cu situatiile educationale în care sunt folosite. Importanta lor se stabileste îndeosebi dupa modul de aplicare în situatiile cele mai potrivite. Fiecare metoda, tehnica sau instrument de evaluare prezinta avantaje si dezavantaje. Ele vizeaza capacitati cognitive diferite si, în consecinta nu ofera toate aceleasi informatii despre procesul didactic. Datorita acestui fapt, precum si diversitatii obiectivelor activitatii didactice, nici o metoda si nici un instrument nu pot fi considerate universal valabile pentru toate tipurile de competente si toate continuturile. Asadar, ele nu pot furniza un tablou cuprinzator, integral al schimbarilor si rezultatelor elevilor.


Urmarirea si verificarea cât mai complexa a realizarii obictivelor vizate în procesul de instructie si educatie se obtin prin îmbinarea diferitelor metode, tehnici si instrumente de evaluare si prin folosirea, de fiecare data, a celei mai potrivite.


Într-o clasificare oarecum simplista, metodele de evaluare se împart în doua mari categorii :
- Metode traditionale de evaluare;
- Metode moderne de evaluare;
Literatura de specialitate s-a ocupat îndeosebi de metodele cu ajutorul carora se culeg informatiile relevante si mai putin s-a concentrat pe modalitatile în care acestea sunt reintroduse în fluxul instructiv-educativ, sunt prelucrate, puse la dispozitia elevilor însisi sau a altor categorii de persoane interesate (parinti, cadre didactice, factori de decizie etc. ).
 

 

Material realizat de Silica Burca

 

Home | BAC/Teze | Biblioteca | Referate | Games | Horoscop | Muzica | Versuri | Limbi straine | DEX

Modele CV | Wallpaper | Download gratuit | JOB & CARIERA | Harti | Bancuri si perle | Jocuri Barbie

Iluzii optice | Romana | Geografie | Chimie | Biologie | Engleza | Psihologie | Economie | Istorie | Chat

 

Joburi Studenti JOB-Studenti.ro

Oportunitati si locuri de munca pentru studenti si tineri profesionisti - afla cele mai noi oferte de job!

Online StudentOnlineStudent.ro

Viata in campus: stiri, burse, cazari, cluburi, baluri ale bobocilor - afla totul despre viata in studentie!

Cariere si modele CVStudentCV.ro

Dezvoltare personala pentru tineri - investeste in tine si invata ponturi pentru succesul tau in cariera!

 

 > Contribuie la proiect - Trimite un articol scris de tine

Gazduit de eXtrem computers | Project Manager: Bogdan Gavrila (C)  

 

Toate Drepturile Rezervate - ScoalaOnline Romania