Home | BAC/Teze | Biblioteca | Jobs | Referate | Horoscop | Muzica | Dex | Games | Barbie

 

Search!

     

 

Index | Forum | E-mail

   

Aceasta pagina de informatica se adreseaza incepatorilor in general, celor care doresc sa se documenteze pe o anumita tema, dar si profesorilor de Informatica interesati, care pot gasi aici prezentari multimedia, in conformitate cu programa MEN, recomandate pentru lectii si predare la clasa.

 

 
 
 
 
 Meniu rapid  Portalul e-scoala | CAMPUS ASLS | Forum discutii | Premii de excelenta | Europa





 

 

 

Inapoi la cuprins

Capitolul 1: Structuri neconditionate

Instrucțiunile specifice acestui capitol sunt: INPUT, LET, PRINT.

INPUT  ["text"{; | ,}] listă_variabile

            text                  Textul afișat înainte ca utilizatorul să introducă datele

                                    ; va determina afișarea unui semn de întrebare (?) după "text"

                                    , nu se mai afișează semnul de întrebare

                        Obs.     Virgula (,) se poate folosi doar în varianta QBASIC, nefiind

                                    recunoscută în BASIC-ul calculatoarelor SPECTRUM și                                                          COMMODORE

            listă_variabile Lista de variabile a căror valoare se va introduce, despărțite prin virgulă.

Efect: Afișarea textului "text" după care apare cursorul, permițând utilizatorului să introducă valorile variabilelor din listă_variabile de la tastatură.

 

[LET] nume_var = expresie

            nume_var        Numele variabilei căreia i se atribuie o valoare

            expresie           Expresia a cărei valoare i se atribuie variabilei. Poate fi o

                                    constantă, o altă variabilă sau o expresie

                        Important: Tipul expresiei trebuie să fie același cu tipul variabilei

Efect: Se atribuie variabile nume_var valoarea expresiei expresie.

Obs. Pe calculatoare SPECTRUM apariția instrucțiunii LET este obligatorie, în alte variante ale limbajului BASIC putând folosi sintaxa:

            nume_var = expresie

 

PRINT [listă_expresii] [{; | ,}]

   

            listă_expresii   O listă de una sau mai multe expresii numerice sau de tip șir de                                      caractere, despărțite prin , sau ;

            {;|,}                  Determină unde se va face următoarea afișare

                                                - ;         următoarea afișare se va face imediat după ultima

                                                            valoare afișată

                                                - ,         următoarea afișare se va face începând cu

                                                            următoarea zonă de afișare

                                                            Zonele de afișare au lățimea de 14 coloane

                                                -           dacă nu apare nici unul dintre despărțitori,

                                                            afișarea se va face pe următoarea linie

Efect: afișarea pe ecran a valorilor expresiilor din listă_expresii.

Structura programelor din acest capitol este următoarea:

 

1. Scrieți programul care să calculeze expresia:

           

 

2. Scrieți programul care să calculeze expresiile:

           

 

3. Scrieți programul care să calculeze expresiile:

           

 

4. Scrieți programul care să calculeze expresia:

           

 

5. Scrieți programul care să calculeze expresiile:

           

 

6. Scrieți programul care să calculeze expresia:

 

7. Scrieți programul care să calculeze expresia:

           

 

8. Scrieți programul care să calculeze expresia:

           

 

9. Scrieți programul care să calculeze expresia:

           

 

10. Scrieți un program care să calculeze expresiile:

           

 

11. Scrieți programul care să calculeze expresia:

           

 

12. Scrieți un program care să calculeze expresia:

           

 

13. Scrieți un program care să citească valorile a două variabile numerice, să le afișeze, apoi să schimbe valorile acestora între ele și să le afișeze din nou:

            Exemplu:          A=2

                                    B=4

            Calculatorul să afișeze:  A=2

                                                            B=4

 

                                                            A=4

                                                            B=2

 

14. Scrieți un program care să calculeze aria unui triunghi în următoarele cazuri:

            (1) când se cunosc lungimile celor trei laturi;

            (2) când se cunosc lungimea înălțimii și a laturii pe care cade.

 

15. Scrieți un program care să calculeze aria unui trapez cunoscându-i lungimile celor două baze și a înălțimii.

 

16. Scrieți un program care să calculeze aria unui poligon regulat cunoscând lungimea unei laturi și numărul laturilor.

 

17. Scrieți un program care să calculeze aria unui triunghi cunoscând lungimea a două laturi și măsura unghiului dintre ele.

 

18. Scrieți un program care să calculeze aria laterală, aria totală și volumul unui cub, cunoscându-i lungimea laturii.

 

19. Scrieți un program care să calculeze aria laterală, aria totală și volumul unei piramide regulate cunoscând latura bazei, înălțimea piramidei și numărul de laturi ale poligonului de bază.

 

20. Scrieți un program care să calculeze aria laterală, aria totală și volumul unei prisme drepte cu baza poligon regulat, cunoscând numărul de laturi ale poligonului de bază, lungimea laturii bazei și înălțimea prismei.

 

21. Scrieți un program care să calculeze ariile celor două baze, razele cercurilor circumscrise bazelor, aria laterală, aria totală și volumul unui trunchi de piramidă regulată cunoscând lungimea laturii bazei mari, lungimea laturii bazei mici, lungimea înălțimii și numărul de laturi ale poligonului de bază.

 

22. Scrieți un program care să calculeze aria laterală, aria totală și volumul unui cilindru circular drept cunoscând înălțimea și raza cercului de bază.

 

23. Scrieți un program care să calculeze aria laterală, aria totală și volumul unui con circular drept cunoscând înălțimea și raza cercului de bază al conului.

 

24. Scrieți un program care să calculeze aria laterală, aria totală și volumul unui trunchi de con circular drept cunoscând razele celor două baze și înălțimea trunchiului de con.

 

25. Scrieți un program care să calculeze aria și volumul unei sfere cunoscându-i raza.

 

26. Scrieți un program care să citească două variabile alfanumerice, să le afișeze și apoi să le concateneze.

            Exemplu:          A$="BAL"

                                    B$="CON"

            Calculatorul să afișeze:  BAL

                                                            CON

                                                            BALCON

 

27. Scrieți un program care să citească o variabilă alfanumerică și apoi să-i afișeze lungimea (numărul de caractere).

 

Home | BAC/Teze | Biblioteca | Referate | Games | Horoscop | Muzica | Versuri | Limbi straine | DEX

Modele CV | Wallpaper | Download gratuit | JOB & CARIERA | Harti | Bancuri si perle | Jocuri Barbie

Iluzii optice | Romana | Geografie | Chimie | Biologie | Engleza | Psihologie | Economie | Istorie | Chat

 

Joburi Studenti JOB-Studenti.ro

Oportunitati si locuri de munca pentru studenti si tineri profesionisti - afla cele mai noi oferte de job!

Online StudentOnlineStudent.ro

Viata in campus: stiri, burse, cazari, cluburi, baluri ale bobocilor - afla totul despre viata in studentie!

Cariere si modele CVStudentCV.ro

Dezvoltare personala pentru tineri - investeste in tine si invata ponturi pentru succesul tau in cariera!

 

 > Contribuie la proiect - Trimite un articol scris de tine

Gazduit de eXtrem computers | Project Manager: Bogdan Gavrila (C)  

 

Toate Drepturile Rezervate - ScoalaOnline Romania