Home | BAC/Teze | Biblioteca | Jobs | Referate | Horoscop | Muzica | Dex | Games | Barbie

 

Search!

     

 

Index | Forum | E-mail

   

"Oamenii traiesc in comunitate in virtutea lucrurilor pe care le au in comun, iar comunicarea este modalitatea prin care ei ajung sa detina in comun aceste lucruri. Comunicarea e un mod de a exista al comunitatii." John Dewey

 

 
 
 
 
 Meniu rapid  Portalul e-scoala | CAMPUS ASLS | Forum discutii | Premii de excelenta | Europa





 

 

 

 

  <  Back to index



Ziua Educatiei Rutiere



 
AGENDA CAMPANIEI

Durata desfasurarii campaniei a fost fixata la 3 luni, īn limita bugetului disponibil. Dupa evaluarea impactului campaniei asupra publicului tinta, care constituie ultima faza a proiectului, se va lua īn considerare posibilitatea continuarii acestei campanii sau demararea uneia noi.

Perioada de desfasurare a campaniei a fost stabilita īntre 12 aprilie-12 iunie 2004. Punctul culminant al campaniei īl reprezinta ziua de 29 mai 2004, intitulata Ziua Educatiei Rutiere. Evenimentul va avea loc in Piata Constitutiei din Bucuresti, unde va fi organizata o parada a celor mai bine īntretinute si a celor mai hazlii masini Dacia din Romānia, fabricate īnainte de anul 1985.

PRINCIPALELE EVENIMENTE DE PROMOVARE A CAMPANIEI:

- Conferinta de presa care anunta lansarea oficiala a campaniei se va desfasura la Hotel Crowne Plaza din capitala, īn data de 12 aprilie 2004.
Participanti:

Reprezentanti ai partenerilor la proiect:
- Ioan Rus, ministrul Administratiei si Internelor;
- comisar-sef Virgil Vochina, purtator de cuvānt al Ministerului Administratiei si Internelor;
- reprezentanti ai Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului: Miron Tudor Mitrea (ministru), Sergiu Sechelariu- secretar de stat īnsarcinat cu probleme de infrastructura si locuinte;
- Chestor de politie- Nicolae Avramescu de la Directia Politiei Rutiere;

Reprezentanti ai presei:

- reprezentanti ai principalelor posturi TV: ProTv, Romānia1, Antena1, PrimaTv, B1TV, Realitatea TV, National TV, MTV Roāania, TV Sport;
- Mediafax;
- jurnalisti si fotoreporteri ai principalelor publicatii independente: AutoMoto, Capital, Ziarul Financiar, Jurnalul National, Libertatea, Adevārul, Evenimentul Zilei, Realitatea Romāneasca, Ziua, National, Dilema Veche etc.
- reprezentantI ai principalelor posturi de radio: Europa FM, Pro FM, Radio 21, Kiss FM, Radio Romania Actualitati, Total, Romantic etc.

Invitat special: Domnul Georges Douin, vicepresedinte executiv – corporatia Renault Group.

Conferinta se īncheie cu un bufet suedez, īn cadrul careia, pe lānga gustari, bautura este asigurata de compania Schlossgold, producator de bere fara alcool, sponsor al campaniei. Urmeaza o expozitie īn care colectionarii de machete de masini īsi prezinta cele mai frumoase piese. Posesorii vor fi prezenti la expozitie pentru a raspunde īntrebarilor invitatilor la conferinta.
Mapa de presa va contine si obiecte promotionale: pixuri si coli personalizate si un glob pamāntesc īn miniatura, ca obiect de decor.


- 3 mai 2004- alocarea uneia din emisiunile lui Teo de la PRO TV temei referitoare la educatia rutiera;
Invitati:
- doi soferi profesionisti care au trecut prin experiente mai ciudate sau amuzante la volan si vor sa le īmpartaseasca;
- un reprezentant al Directiei Politei Rutiere, care sa ofere sfaturi conducatorilor auto īn legatura cu un trafic rutier mai sigur;
- diverse vedete sau persoane publice care au trecut printr-o experienta mai speciala īn timp ce se aflau la volan;
Pentru alegerea invitatilor se va face o analiza riguroasa a situatiei, astfel īncāt sa fie selectionate persoanele cele mai potrivite pentru tema emisiunii. O astfel de emisiune urmareste captarea bunavointei publicului tinta printr-o adresare mai putin formala, care va garanta acceptarea ti mai buna īntelegere a mesajului campaniei prin raportarea la niste situatii concrete.

- Ziua Educatiei Rutiere (29 mai 2004), care se va desfasura īn Piata Constitutiei din Bucuresti si va consta īntr-o parada a celor mai bine īntretinute si a celor mai hazlii masini Dacia din Romānia, fabricate īnainte de anul 1985, un concurs si un mini-concert.
Parada si concursul vor avea loc īntre orele 16:00 – 19:00, iar concertul īntre orele 19:00 – 21:00.
Īn piata va fi amenajat un poligon auto, pe care posesorii de masini Dacia (care vor dori sa se īnscrie īn concurs) vor trebui sa īl parcurga dupa parada. Va exista si un juriu, alcatuit dintr-un reprezentant al Ministerului Administratiei si Internelor, un reprezentant al Directiei Politiei Rutiere, iar din rāndul sponsorilor, un reprezentant de la Renault Romānia, unul de la Schlossgold si unul de la Shell. Juriul va vota cea mai bine īntretinuta Dacie si cel mai priceput conducator auto. Va exista si un reprezentant al publicului, care va alege cel mai hazliu autoturism Dacia.

Premiile vor consta īn:
- 3 bonuri de benzina īn valoare de 5 milioane de lei fiecare, acordate de Shell Romānia;
- 3 baxuri de bere Schlossgold fara alcool si 3 parasolare Schlossgold;

Dupa īncheierea paradei si a concursului va īncepe concertul, īn cadrul caruia vor cānta urmatoarele formatii:
- Bere Gratis;
- Camioane’n Multime;
- Vank;

Formatiile au fost alese dupa rezonanta numelor (Bere Gratis si Camioane’n Multime), respectiv a melodiilor (Vank, cu melodia „Regele soselelor”), toate trimitānd la mesajul campaniei.
Spectatorilor la concert li se va da cāte o bere Schlossgold gratis, din partea organizatorilor.
Acest eveniment va fi anuntat printr-un comunicat de presa trimis prin posta electronica tuturor reprezentantilor mass-media, cu doua zile īnaintea desfasurarii lui.

SPOTURI:

Spot 1 (filmat color īn īntregime):

Secventa 1:

localizare: interiorul unui autoturism;
- īn prim plan se vede māna soferului, care apasa tastele unui telefon mobil; pe fundal se aude zgomotul motorului, dublat de sunetul tastelor telefonului;
- planul secund este reprezentat de parbrizul masinii, prin care se vad, īn ceata, doua siluete;
- imaginea se apropie din ce īn ce mai mult, iar parbrizul masinii se confunda cu ecranul televizorului;
- brusc, ecranul/ parbrizul se crapa si se pateaza de sānge (masina lovise din plin cele doua siluete); imaginea se opreste o secunda; īn momentul impactului se aude un zgomot īnfundat;
Din acest moment, planul se schimba. Telespectatorul vede ca, de fapt, actiunea se desfasoara pe un poligon pentru teste de siguranta a pietonilor la impactul cu o masina.


Secventa 2:

Localizare: poligonul de teste; pe fundal se aud multe voci suprapuse ale persoanelor de pe poligon;
- un barbat carunt, īmbracat īn echipament de protectie le da instructiuni celorlalti; din murmurul de voci se evidentiaza vocea barbatului, care spune: «Perfect! Pauza de cafea. Continuam īntr-o jumatate de ora!”
- doi tineri ridica cele doua papusi acoperite īn prealabil cu vopsea de culoare rosie pentru a se vedea unde va avea loc impactul; altcineva curata parbrizul de vopsea;
- obiectivul se apropie treptat de pata de vopsea, pīna cīnd īntreg ecranul televizorului devine rosu;
- acum, apare sloganul, scris cu caractere albe: “Ai grija cum calci...acceleratia !“, iar īn josul ecanului: „O campanie initiata de Ministerul Admnistratiei si Internelor cu sprijinul Directiei Politiei Rutiere.”

Durata medie: 30 de secunde;

Spotul 2 (filmat īn īntregime color):

Secventa 1:
Localizare: īntr-o īncapere, īn fata calculatorului;
- īn prim plan apare spatele unui barbat care lucreaza la calculator (imaginea de pe computer nu se vede deocamdata);
- pe masura ce camera se apropie, se vede pe deasupra umarului barbatului un joc de curse de masini; pe fundal se aude o melodie new metal foarte zgomotoasa.
- imaginea se focalizeaza pe monitorul calculatorului si, in josul ecranului, se vad māinile barbatului pe tastatura;
- descrierea jocului: o sosea serpuita de munte, marginita de prapastie pe o parte si de munte pe cealalta parte; masina ruleaza cu viteza extrem de mare, iar jucatorul mentine cu greu controlul, astfel ca intra īntr-o stānca; jucatorul redreseaza masina si continua cursa cu aceeasi viteza; dupa un timp, intra īntr-un copac de pe marginea soselei;
- muzica se opreste brusc;
- camera se apropie de monitorul calculatorului pāna cānd ecranul televizorului se confunda cu acesta;
- pe masura ce camera se apropie de masina zdrobita, imaginea virtuala devine reala;
- se vede masina, rasturnata, cu rotile īnca īnvārtindu-se; de sub capota iese fum;
- camera se apropie din ce īn ce mai mult de masina, pāna cānd imaginea devine neclara, formata in pixeli mariti, transformati īn patratele, ca atunci cānd se mareste prea mult o fotografie pe calculator;
- pixelii capata treptat culoarea rosie;
- pe imaginea rezultata apar literele sloganului pe rānd, scrise cu culoarea alba, asemeni unui text dactilografiat la masina de scris, īnsotit de sunetul aferent. (literele apar īn stilul specific unei redactari efectuate de programele de jocuri pe calculator): “Ai grija cum calci...acceleratia!“.
- īn josul ecanului apare textul: «O campanie initiata de Ministerul Admnistratiei si Internelor cu sprijinul Directiei Politiei Rutiere.»

Durata medie: 30 de secunde

Spotul radio:

Se aud un scārtāit de roti si o bubuitura puternice, ca īn cazul unui accident rutier. Apoi, o voce masculina grava spune: «Cele doua razboaie mondiale au facut cele mai multe victime īn rāndul populatiilor. Accidentele rutiere se situeaza pe locul doi.»
Urmeaza o pauza de doua secunde, dupa care, aceeasi voce rosteste sloganul campaniei: «Ai grija cum calci… acceleratia !» Apoi, rostit cu repeziciune: «O campanie initiata de Ministerul Administratiei si Internelor, īn colaborare cu Directia Politiei Rutiere.»

Durata medie: 20 de secunde.


STRATEGIA FOLOSITA:
Strategia este persuasiva, fapt demonstrat de multitudinea mijloacelor de promovare a campaniei (spoturi TV si radio, afise publicitare, evenimente etc.), toate menite sa convinga publicul tinta in legatura cu regulile de siguranta rutiera si sa determine o schimbare a comportamentului acestuia in directia indicata de campanie.

CARACTERUL CAMPANIEI :
Campania se va desfasura atat la nivel ATL, cat si la nivel BTL.

La nivel ATL :
Campania se va folosi de toate mijloacele de comunicare in masa in vederea atingerii scopului ei principal, si aume sensibilizarea conducatorilor auto cu privire la cauzele accidentelor rutiere, precum neatentia la volan, viteza excesiva sau consumul de alcool la volan si determinarea unei schimbari in comportamentul acestora la volan. Astfel, vor fi difuzate doua spoturi TV si unul radio in cadrul celor mai vizionate, respectiv ascultate posturi nationale. De asemenea, vor fi publicate ad-uri de presa in cadrul publicatiilor de mare tiraj din tara si al revistelor de specialitate citite de publicul tinta vizat de campanie.

La nivel BTL :
- prin organizarea de evenimente de promovare a campaniei :
- Conferinta de presa de la Hotel Crown Plaza, din data de 12 aprilie 2004, care anunta lansarea oficiala a campaniei pentru educatie rutiera ;
- Emisiunea pe educatie rutiera de la TEO (PRO TV), din data de 3 mai 2004 ;
- Ziua educatiei rutiere, care se va desfasura in Piata Constitutiei, in data de 29 mai 2003 ;
- prin diseminarea de materiale cu caracter informativ : brosuri, fluturasi ;
- prin outdoor- panouri publicitare amplasate strategic, astfel incat sa fie vizibile din masina.
Varful de lance al campaniei il constituie spoturile TV, intrucat sunt mai agresive si au un impact mai mare asupra publicului tinta.

BUGETUL CAMPANIEI :

Total
ATL
Spoturi TV : 2 ;
- filmare : 10.000 EUR ;
- difuzare : 6 posturi TV ;
Spoturile vor fi difuzate concomitent, pentru a nu plictisi telespectatorii. Difuzarea spoturilor este gratuita, intrucat ele au fost declarate de Consiliul National al Audiovizualului spoturi sociale. Conform CNA, posturile de televiziune au obligatia sa difuzeze spoturile sociale gratuit.
Romania 1 :
- inainte si dupa emisiunea Reflectii rutiere- vineri, ora 17 :50 ;
- in pauzele publicitare din timpul Jurnalului de la ora 19 :00 ;
PRO TV :
- in pauzele publicitare din timpul emisiunii ProMotor- sambata, ora 11 :00 ;
- in pauzele publicitare din timpul stirilor PRO TV de la ora 19 :00 ;
- in pauzele publicitare din timpul filmelor de la ora 20 :00 din weekend ;
Antena 1 :
- in pauzele publicitare din timpul Observatorului de la ora 19 :00 ;
- in pauzele publicitare din timpul filmelor de la ora 20 :00 din weekend ;
Prima :
- in pauzele publicitare din timpul emisiunii Sport Magazin- sambata, ora 11 :00 ;
- in pauzele publicitare din timpul emisiunii Viteza Maxima- sambata, ora 13 :00 ;
- in pauzele publicitare din timpul emisiunii Motor- sambata, ora 13 :30 ;


MTV Romania :
- in pauzele publicitare din timpul emisiunii MTV Top 40- sambata, ora 10 :00 ;
- in pauzele publicitare din timpul emisiunii MTV Superlatino- duminica, ora 10 :00 ;
Spoturile TV vor fi difuzate si in pauzele publicitare din timpul emisiunii de Formula 1, care va incepe in luna martie si se va termina in toamna. Deocamdata postul care o va difuza este necunoscut.

Spot radio : 1
- inregistrare : 1000 EUR ;
- difuzare : 3 posturi radio :
Radio Romania Actualitati ;
Europa FM ;
Radio 21 ;
Spotul va fi difuzat de 5 ori pe zi in prima luna si de 3 ori pe zi in urmatoarele 2 luni.

Ad-ul de presa :
Publicare : 2 cotidiane, un saptamanal si o revista lunara ;
- Libertatea (partener media, ofera spatiu publicitar gratuit)
-format ½ orizontal, suprafata 760 cmp, publicat o data la doua zile.
- Adevarul si Capital
-format ¼ vertical, suprafata 374 cmp, publicat de doua ori pe saptamana.
-costuri: 18.048 $, adica 9024 $ (48 difuzari/188 $) pentru fiecare publicatie.
- AutoMoto
- format 1/1, suprafata 1536 cmp.

BTL:
- afise pentru outdoor- 20 buc.
- brosuri- 20.000 buc.* 0.25 Euro centi/buc= 5000 EUR
- fluturasi- 7000 buc. (3000 buc. in Bucuresti si 4000 buc. in celelalte 8 orase, adica 500 buc. pentru fiecare oras)* 0.10 Euro centi= 700 EUR
- distribuirea fluturasilor: 35 EUR

- numar distribuitori: 14 (6 in Bucuresti, cate unul pentru fiecare sector ; 8 in celelalte orase, cate unul in fiecare oras)* 2.5 EUR/pesoana (fiecarui distribuitor ii revin cate 500 de fluturasi);
- Conferinta de presa:
- pixuri personalizate: 0.3 Euro centi*50 buc.= 15 EUR
- coli de scris personalizate: 0.15 Euro centi*50 buc.= 7.5 EUR
- mapa de presa rosie, lucioasa, personalizata : 1.22 EUR*50 buc.= 61 EUR
- obiect de decor- glob pamantesc (trimitere la afisul publicitar), inscriptionat cu sloganul campaniei : 2.45 EUR*50 buc.= 122.5 EUR
- sandvisuri : 0.3 Euro centi*50 buc.= 15 EUR
- apa minerala, 0.5 l: 0.3 Euro centi*50buc.= 15 EUR

 

Sorina Iordan

Ramona Ene

Lavinia Mica

 

 

Home | BAC/Teze | Biblioteca | Referate | Games | Horoscop | Muzica | Versuri | Limbi straine | DEX

Modele CV | Wallpaper | Download gratuit | JOB & CARIERA | Harti | Bancuri si perle | Jocuri Barbie

Iluzii optice | Romana | Geografie | Chimie | Biologie | Engleza | Psihologie | Economie | Istorie | Chat

 

Joburi Studenti JOB-Studenti.ro

Oportunitati si locuri de munca pentru studenti si tineri profesionisti - afla cele mai noi oferte de job!

Online StudentOnlineStudent.ro

Viata in campus: stiri, burse, cazari, cluburi, baluri ale bobocilor - afla totul despre viata in studentie!

Cariere si modele CVStudentCV.ro

Dezvoltare personala pentru tineri - investeste in tine si invata ponturi pentru succesul tau in cariera!

 

 > Contribuie la proiect - Trimite un articol scris de tine

Gazduit de eXtrem computers | Project Manager: Bogdan Gavrila (C)  

 

Toate Drepturile Rezervate - ScoalaOnline Romania