Home | BAC/Teze | Biblioteca | Jobs | Referate | Horoscop | Muzica | Dex | Games | Barbie

 

Search!

     

 

Index | Forum | E-mail

   

"Oamenii traiesc in comunitate in virtutea lucrurilor pe care le au in comun, iar comunicarea este modalitatea prin care ei ajung sa detina in comun aceste lucruri. Comunicarea e un mod de a exista al comunitatii." John Dewey

 

 
 
 
 
 Meniu rapid  Portalul e-scoala | CAMPUS ASLS | Forum discutii | Premii de excelenta | Europa





 

 

 

 

  <  Back to index



PLANUL DE AFACERI

SC Milenium SA





Istoricul firmei si activitatea sa:

SC.Milenium SA s-a înfiintat în 15.03.1996, cu un capital social integral privat de 200.000.000 lei. Obiectul principal de activitate al societatii îl reprezinta „activitati specifice pentru restaurante si alimentatie publică”, conform codului CAEN 5530. Pe parcursul activitătii sale restaurantul detinut de societate si-a marit si consolidat nivelul de clienti, gradul de utilizare a capacitatii sale de deservire evoluând de la 45% în anul 1996 la aprox. 75% în anul 2001.
În prezent valoarea lunară a cifrei de afaceri aste de aprox. 1.450.000 lei, 25% fiind asigurata de serviciile de catering. Cota de piată a restaurantului este de 5%, fiind sustinuta de serviciile a 29 de salariati.

Descrierea serviciilor:

Restaurantul Hedon ofera un meniu cu mâncăruri si bauturi deosebite, cu specific national sau apartinând bucătăriei internationale, clientii sai având de ales dintr-o gama larga de preparate. Societatea este renumită pentru politica stricta de asigurare a calitatii seviciilor sale, facând din aceasta un avantaj concurential.

Piata:

Activitatea societatii se încadreaza în sfera alimentatiei publice, focalizându-se pe segmentul consumatorilor cu pretentii. Conditia esentiala de competitivitate într-un astfel de sector o reprezinta satisfacerea exigentelor clientilor printr-un meniu variat, de o calitate ireprosabile, asigurarea unui ambient plăcut în incita restaurantului precum si promptitudinea livrarilor pentru serviciile de catering.
Ce le mai mari riscuri provin din posibilitatea intrarii pe piată a unor reprezentanti ai lanturilor internationale de restaurante si din eventualitatea unor presiuni din partea Patronatului Carnii.

Solicitările financiare:

Ca urmare a cresterii continue a cererii pentru serviciile restaurantului în conditiile unei capacitati limitate, s-a hotarât deschiderea unui nou restaurant care vine în întâmpinarea tendintelor pietei.
Pentru dezvoltarea activitatii societatea consideră necesara deschiderea unui nou restaurant, investitie care necesita 300.000 USD. Pentru aceasta se urmareste contractarea unui credit pe trei ani cu dobânda de 12% pe an.
Împrumutul va fi garantat printr-un contrat de gaj si ipoteca asupra activelor societatii.



I. Descrierea afacerii

1. Descrirea ideii de afaceri:

Prin intermediul restaurantului HEDON, SC Milenium SA presteaza servicii de alimentatie publica de aprox. 6 ani. În acest interval de timp, ca urmare a calitatii ireprosabile a serviciilor sale, restaurantul si-a câstigat un renume binemeritat si o cota de piata confortabila. Calitatea ofertei si preturile accesibile atrag totusi un numar important de consumatori din zona vestica a Bucurestiului. În prezent, capacitatea de deservire a restaurantului este utilizata în proportie de 75%.

Strategia afacerii:

Pe baza cunostintelor dobândite, succeselor anterioare si tipul serviciilor oferite, strategia viitoare a afacerii va fi una de diferentiere calitativa fata de oferta concurentei.
Cu toate ca exista o serie de localuri în care se poate servii masa la preturi mai mici, in special pentru atragerea si mentinerea clientilor-tinta vizati de societate, acest tip de strategii s-a dovedit a fi cel mai performant. Experienta si succesul celor 6 ani de activitate argurmenteaza foarte bine alegerea acestei strategii.


2. Descrierea societătii:


Prezentatrea situatiei actuale:

În prezent societatea dispune de un capital social de 622.000 mii lei, reprezentat de un numar de 6.200 de actiuni în valoare de 100 mii lei/ actiune. Finantarea activitatii sale se face predominant din surse proprii, la data întocmirii planului de afaceri structura de finantare a activitatii cuprinzând în proportie de 80% capitaluri proprii si 20% datorii curente catre furnizori, actionari si institutii ale statului.
La aceasta data, SC Milenium SA si-a consolidat imaginea si pozitia de piata-tinta, valoarea cifrei de afaceri a anului 2001 ajungând la nivelul record de aprox 610.000 USD (17.400 mil. lei).
Structura actuala a cifrei de afaceri lunare este urmatoarea:
 

Structura lunara a cifrei de afaceri

Procent

Valoare lunara

   (mii lei)

Numar mediu de

clienti (zilnic)

Catering

25%

362.000

172

Servicii directe în in

cinta restaurantului

75%

1.087.500

290

Total

1005

1.450.000

462



Cei 172 de clienti ce sunt deserviti zilnic de sectorul „Catering” sunt generati de comenzile a 15 companii, iar cei 290 de clienti directi ai restaurantului se traduc într-un numar mediu zilnic de 10 clienti/ masa (la o capacitate a restaurantului de 30 mese – aprox. 120 locuri).
3. Descrierea produselor si serviciilor:
Obiectivul unitatii este de a satisface pe deplin exigentele gastronomice ale clientilor, având în vedere ca preocuparea oamenilor pentru o alimentatie sanatoasa si hranitoare este în crettere în ultimii ani – conform studiilor de piata efectuate de Agentie de monitorizare a tendintelor de consum în anul 2001.

Produse si servicii:

Restaurantul a reutit sa atraga si să satisfaca pretentiile unor noi clienti prin varietatea produselor culinare si sortimentelor de bauturi disponibile. Actuala structura a ofertei poate fi urmarita în tabelul urmator:
 

TIP

Nr. aprox. de sortimente

Pondere în CA totală

Produse culinare traditionale

150

50%

Specialităti ale bucatariei internationale

70

30%

Buturi

70

20%


Se constată o crestere a interesului consumatorilor fată de specialitătile culinare apartinând bucătăriei internationale, în special fată de bucătăria italienească, frantuzească si asiatică. Cu exceptia bucătăriei asiatice, firma dispune la ora actuală de personal specializat pentru a satisface pe deplin aceste tendinte de consum.

Servicii oferite:

Sunt doua feluri de deservire a consumatorilor:
- în mod direct – la una din cele 30 de mese din cadrul restaurantului;
- prin livrarea la domiciliu sau la biroul clientului a preparatelor comandate prin telefon sau fax.

4. Localizarea restaurantelor:

Restaurantul Hedon dispune de un vad comercial deosebit, fiind amplasat în apropierea intersectiei dintre strazile Semicercului si Arcurilor, la parterul unui bloc de locuinte de curând construite. Amplasamentul se afla visa-vis de Parcul Herastrau astfel încât Hedon beneficiaza atât de vecinatatea unui loc intens circulat, cât si de privelittea oferita de vegetatia parcului.
Amplasamentul viitorului restaurant va fi pe strada Orhideelor, nr 10 bis. Aceasta se afla într-o zona utor accesibila, în vecinatatea Business Town – un important centru de afaceri din jumatatea vestica a oratului.

5. Descrirea mediului în care evoluează afacerea:

Serviciile de alimentatie publica au fost si vor fi întotdeauna o afacere permisiva ti permeabila, deci utor de imitat si deschisa competitiei sustinute. Prin urmare si riscul de faliment este destul de mare.
În acest gen de activitate influentele generate de sistemul politic, politicile macroeconomice si sistemul juridic nu au o importanta majora. Ceea ce conteaza cel mai mult sunt abilitatile managementului de a anticipa si percepe tendintele pietei, de a satisface dorintele clientilor si de ai fideliza.
Dupa o buna perioada de timp în care a existat o preferinta generala pentru restaurantele fast-food, se constata o tendinta de reconsiderare a restaurantelor clasice. Fast-food-urile ramân însa preferatele tineretului si persoanelor cu venituri modeste, conform cererii de piata ocazionate de întocmirea prezentului studiu.


II. Planul de marketing


În concordanta cu rezultatele cercetarii de piata efectuate, clientii-tinta au din ce în ce mai puțin timp si abilitati să gătească pentru ei, preocupările lor îndreptându-se în general catre viata sociala si realizarea profesionala. Societatea Milenium îsi propune să răspunda eficace acestor tendinte ale persoanelor ce doresc să serveasca mâncaruri de calitate, sanatoase, la preturi accesibile.

1.Descrierea pieței:

În cadrul sectorului terțiar serviciile de alimentație publica ocupa locul 14 la nivel national, vânzarile anuale fiind de aproximativ 950.000.000 mii lei (potrivit unui studiu publicat în Buletinul Static nr. 9/ 2001). În aceste conditii, activitatea restaurantelor private reprezinta cca. 90% din totalul activitatii de alimentatie publica.
Conform cercetarii de piața comandate de societatea Milenium românii cheltuiesc în medie 7% din venituri pentru a lua masa în orat. Potrivit statisticilor oficiale, acest procent a înregistrat o evoluție fluctuanta în ultimii 4 ani. În anul 2001 veniturile din activitatea restaurantelor au crescut în termeni reali, ajungând la 3% din veniturile sectorului tertiar. Aceasta tendinta este explicata de un raport întocmit de Agentia de monitorizare a tendintelor de consum ca fiind efectul schimbarii stilului de viata, climatului economic si cresterea varietatii ofertei existente de piata.
Anual în Bucuretti se deschid în medie de 15-20 restaurante, 90% fiind localizate în zone usor accesibile ale municipiului. Aceste activitati se dezvolta în special în zone bune, în apropierea centrelor de afaceri/ spatilor de birouri, calitatea ofertei scazând în general odata cu departarea de zona centrala.

2. Segmentul de piată urmărit:

Servicile actuale ale firmei se adreseaza urmatorului tip de clienti:
-adulti peste 28 ani, persoane ocupate, cu un nivel al salariului de minimum 400 USD/lunar cu locuinta sau biroul amplasat în zona de est a municipiului Bucuretti.
Pentru restaurantul ce se intentioneaza a fi deschis segmentul-tinta va fi reprezentat de:
-adulti peste 28 ani, persoane ocupate, cu un nivel al salariului de minimum 400 USD/lunar cu locuinta sau biroul amplasat în zona de vest a municipiului Bucuretti.

3. Trendul pietei:

Atât previziunile pe termen scurt, cât si cele pe termen lung indică un trend crescator al acestei activitati, în directa corelatie cu evolutia previzionata a economiei nationale. Acelati studiu publicat de agentia de monitorizare a tendintelor de consum arată că, persoanele au venit cel putin mediu vor fi nevoite sa serveasca masa în orat din ce în ce mai des.


4. Concurenta si alte influente:

Concurenta poate fi apreciata ca fiind foarte intensa în acest domeniu, la nivelul capitalei activând peste 100 unitati. Din acest motiv S.C. Milenium S.A. Încearcă să se diferentieze si vine cu o oferta cât mai variabila la preturi accesibile, păstrând standardele de calitate cu care si-a câttigat un segment cu piată bine definita.

5. Strategia de marketing:

S.C. Milenium S.A. îSi propune sa-si dubleze cota de piata detinuta, prin deschiderea unui nou restaurant în jumatatea vestica a Bucurettiului.
În plus conducerea, societatii va adapta meniul la cerintele variate ce vin din partea consumatorilor straini. În prima faza sau ales produse specifice bucatariilor frantuzesti, italienesti si asiatice.
Daca acest proiect va avea succesul scontat, se va lua în calcul deschiderea unui al treilea restaurant în zona rezidentiala Baneasa.

Politica de pret:


Politica de pret nu se va modifica, practicându-se în continuare un adaos comercial acceptabil. Meniul pentru 2 persoane (incluzând felul 1, felul 2, desert si bautura) va costa, în medie 250.000 lei.
Costurile materiale corespondente vor fi de aproximativ 150.000 lei, având urmatoarea structura:

 

Carne

27.000 lei

Pâine

1.500 lei

Cartofi

7.500 lei

Băutura

75.000 lei

Zarzavat

15.000 lei

Desert

2.500 lei



- alte ingrediente ( ulei, sare, condimente, etc.) – 1.500
Pentru comenzile de livrare la domiciliu sau la birou, pretul unui meniu pentru o persoana se va mentine în jur de 70.000 lei incluzând transportul. Costul unui astfel de meniu este de aproximativ 45.000 lei, din care costul alimentelor-15.000 lei (pentru o distantă medie de 5 km.)

Strategia de distributie:


Se va mentine strategia adoptata pâna în prezent, ce si-a dovedit eficienta. În continuare se va acorda o importanta deosebita satisfacerii cu promptitudine a cererilor de livrare la domiciliu sau la birou a preparatelor solicitate.
Pentru noul restaurant se vor achizitiona 3 autovehicule. Se doreste ca durata maxima de distributie a comenzii sa fie de 20 minute din momentul în care autoturismul pleaca de la restaurant. În cazul unor aglomerari se va recurge la folosirea masinilor personale a doi angajati (picoli) ce vor avea aceasta sarcina complementara în situatiile de forta majora.

Promovarea si relatiile publice:


Bugetul previzionat ce va fi alocat promovării în primul an de previziune este de fapt de aproximativ 900.000 mii lei ti cuprinde:

 

     Tip de promovare

           Valoare

            (mii lei)

   Detalii

 

Aparitii în reviste si publicatii de specialitate

400.000

-revistele R1, R2, R3

-periodic, pe toată durata anului

 Radio

 

300.000

-posturile X,Y,Z

-în primele 3 luni după inaugurarea noului restaurant

Pliante cu oferta de produse; fluturasi

200.000

-realizare la Tipografia A;

-livrate la domiciliu sau la birourilor firmelor



Compania de promovare si programul de relatii publice vor fi conduse în mod direct de domnul Alex Voicu, ce a desfaturat timp de 5 ani o activitate similara pentru cunoscutul restaurant Select din capitala.
Cu ocazia deschiderii noului restaurant vor fi lansate comunicate de presa catre toate mass-media interesate de eveniment. S-au finalizat discutiile privitoare la desfaturarea unor emisiuni pe teme gastronomice ale postului ALFA TV în spatiul viitorului restaurant (societatea ce detine acest post de televiziune este actionar al S.C. Milenium SA).
Se vor face oferte pentru gazduirea la pret de cost a unor întruniri, decernari de premii ale lumii artistice si de afaceri, evenimente la care va avea acces si presa.

Amenajarile necesare:


Noul restaurant va fi deschis în zona vestica a oratului, într-un imobil pentru care s-a platit deja un avans de aproximativ 11% (14.000 USD). Amplasamentul viitorului restaurant va fi pe strada Orhideelor, nr. 10 bis. Acesta se afla într-o zona utor accesibila, în vecinitatea Business Town- un important centru de afaceri al orasului.
Imobilul în care se va materializa proiectul de inventie necesita unele renovari, îmbunatatiri si amenajari. Pentru aceasta se vor efectua lucrari de consolidare a structurii de rezistenta si se vor efectua reparatiile necesare. O atentie speciala va fi acordata utilitatiilor, finisajelor superioare si elementelor de decor- geam termopan, lambriuri din lemn pretios, iluminat indirect, instalatie de climatizare, cascada artificiala interioara etc.
Incinta va cuprinde o sala de mese (27 mese), un spatiu pentru separeuri (3 mese), garderoba, vestiare pentru angajati, grupuri sanitare, bucatarie, depozit ti biroul sefului de restaurant.
Valoarea totala a amenajarilor si dotarilor va fi de 190.000 USD:
-amenajari- 100.000 USD (conform devizului de cheltuieli anticipate);
-dotari materiale- 80.000 USD (conform preturilor pietei ti selectiilor de oferta).
Pentru realizarea amenajarilor vor fi necesare doua luni.

 

Ana-Maria Ene

 

 

 

Home | BAC/Teze | Biblioteca | Referate | Games | Horoscop | Muzica | Versuri | Limbi straine | DEX

Modele CV | Wallpaper | Download gratuit | JOB & CARIERA | Harti | Bancuri si perle | Jocuri Barbie

Iluzii optice | Romana | Geografie | Chimie | Biologie | Engleza | Psihologie | Economie | Istorie | Chat

 

Joburi Studenti JOB-Studenti.ro

Oportunitati si locuri de munca pentru studenti si tineri profesionisti - afla cele mai noi oferte de job!

Online StudentOnlineStudent.ro

Viata in campus: stiri, burse, cazari, cluburi, baluri ale bobocilor - afla totul despre viata in studentie!

Cariere si modele CVStudentCV.ro

Dezvoltare personala pentru tineri - investeste in tine si invata ponturi pentru succesul tau in cariera!

 

 > Contribuie la proiect - Trimite un articol scris de tine

Gazduit de eXtrem computers | Project Manager: Bogdan Gavrila (C)  

 

Toate Drepturile Rezervate - ScoalaOnline Romania